دوره های تخصصی آلودگی هوا و صوت دی ماه 1397

نمونه فیلمهای آموزشی آلودگی هوا و صوت

صفحه 7 از 13 نخستنخست ... 56789 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 61 به 70 از 125
  1. #61
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2015
    سن
    28
    نوشته ها
    26
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    0
    Array
    راه های مقابله با آلودگی هوا:
    ▪ از موثرترین راهکارهای کاهش آلودگی، کاهش آلودگی از مبدا است: ساخت و طراحی وسایل نقلیه موتوری که از حداقل سوخت استفاده کنند، چنانچه در کشور های پیشرفته این امر تحقق یافته و در صدد موفقیت های بیشتری نیز هستند. همانطور که می دانیم وسایل نقلیه موتوری در ایران نسبت به دیگر کشور ها از بالاترین مصرف سوخت برخوردار هستند.

    ▪ تبدیل سوخت خودروها به CNG در مقابل بنزین و نیز کاهش واردات بنزین .

    ▪ ارایه برنامه های آموزشی در رابطه با کاهش مصرف سوخت از طرق مختلف مانند آموزش تعمیر و نگهداری خودروها، الگوهای رانندگی و عوامل موثر بر میزان مصرف سوخت خودرو.

    ▪ استفاده از رسانه ها ی همگانی (رادیو، تلویزیون، مطبوعات و… ) و فعالیت های سازمان یافته برای آموزش و افزایش دانش در باره ی تهدیدهای آلوده کننده های هوا وایجاد آگاهی از اجرای قوانین برضد تمامی آلوده کننده ها بسیار مهم و ضروری است. این رسانه ها یکی از اولین ابزارهای ما برای ایجاد تغییر به شمار می آیند.

    ▪ به کودکانمان از همان سنین کودکی آموزش دهیم که استفاده از وسایط نقلیه همگانی ، دوچرخه یا پیاده طی کردن

    ▪ مسافت های کوتاه به سلامت هوا کمک می کند؛

    ▪ خارج کردن صنایع آلاینده از محدوده شهری؛

    ▪ از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و فرسوده با حفظ حقوق صاحبان آن ها.

    ▪ استفاده از انرژی های تجدید پذیر که هم اکنون در نقاط مختلف دنیا از آن ها استفاده می شود از جمله انرژی خورشید ،باد، انرژی گرمایی اقیانوس ها ،انرژی امواج آب و انرژیجذر و مد اقیانوس ها ، بیوگاز (سوخت حاصل از تجزیه میکروبی ماده آلی در غیاب اکسیژن _ بیوگاز سوختی پاکیزه است که می شود از آن برایپخت و پز ،گرم کردن فضا و آب، روشنایی و حتی فراهم آوردن توان مکانیکی در ماشین آلات کشاورزی و …)

    ▪ درختان و گیاهان ریه زمین هستند و یک ضرورت اساسی برای بهداشت زیستی این سیاره. هرچند انسان هوا را از دی اکسید کربن پر می کند و لایه ی اوزون را با مواد شیمیایی ساخته خود نابود می کند، درختان سیستمی قوی برای تعدیل این تاثیرات ارایه می دهند. به همان اندازه که درخت جان تازه ای به جوّ می دهد، جنگل زدایی آن را نابود می سازد. از آن جا که یک درخت طی دویست سال دی اکسید کربن هوا را جذب و کربن را در چوب خود ذخیره می کند ، وقتی آن را خرد می کنیم و به صورت چوب و یا کاغذ می سوزانیم، کربن دویست ساله ی در بند خود را بصورت دی اکسید کربن آزاد می کند و در نتیجه تاثیر گلخانه ای را تشدید می کنیم. از این رو ما نیاز به کاشت درخت داریم و باید از قطع درختان خودداری کنیم، زیرا هر درخت در هرکجای دنیا گوهری است پربها. لایه ی اوزون و گازهای گلخانه ای مرز نمی شناسند، پس قطع هر درخت تاثیر جهانی برجای خواهد گذاشت.

  2. #62
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    PAH هیدروکربنهای پلی اروماتیک

    ترکيبات پلي آروماتيک از مهمترين آلاينده*هاي محيط*زيست است که بيشتر از احتراق ناقص سوخت*هاي فسيلي توليد مي*شوند[1]. هيدروکربن*هاي پلي*آروماتيک بنا به وزن مولکولي آنها در آلايندة ذرات معلق قابل رديابي*اند.
    هيدروكربن*هاي پلي آروماتيك داراي دو، يا چند حلقه متصل بوده كه به*صورت خطي، زاويه*دار، و يا خوشه*اي قرار گرفته*اند. اين تركيبات معمولاً بي بو و در حرارت محيط جامد می*باشند. هیدروکربن*های پلی آروماتیک در آب و حلال*هاي آلي نامحلول ولي در هيدروكربن*هاي آروماتيك سبك، محلول*اند[2].
    حلاليت اين مواد با اضافه شدن تعداد حلقه*ها كم مي*شود و براي هيدروكربن*هاي با تعداد حلقة مساوي، تركيبي كه حلقه*هاي كناري آن بيشتر است داراي حلاليت بهتري نسبت به هيدروكربن*هاي خطي نظير خود است. ابتلا به سرطان ريه، پوست، مثانه، تومور ريه، و بروز ساير بيماري*ها در افرادي كه در معرض غلظت بالايي از بوده*اند، مشاهده شده است. سرطانزايي تركيبات مختلف با تست روي حيوانات به اثبات رسيده است[2].
    مطالعات اپيدميولوژي افرادي كه در معرض مقادير زيادي از ذرات ناشي از احتراق قرار گرفته*اند نشان دهندة ارتباط مستقيم آلودگي ذرات معلق در هوا و سلامتي انسان است. مطالعات جمعيت*هايي كه به*علت حرفه*شان در معرض مواد منتشره از موتورهاي ديزلي قرار گرفته*اند ارتباط بين سرطان ريه و اين ترکيبات را نشان داده است[2].
    ترکيبات PAH در هواي محيطي به شکل گازي، يا جذب شده در سطح ذرات هستند، که در هر دو حالت مي*توانند با تنفس در ريه*ها وارد شده و عامل ايجاد انواع بيماري*هاي بدخيم در انسان شوند. شاخص*ترین این ترکیبات شامل موارد زیر است[3]:

    Acenaphtene
    Acenaphtylene
    Naphthalene
    Anthracene
    Phenantherene
    Fluorene
    Chrysene
    Benzo[a]anthracene
    Fluoranthene
    Pyrene
    fluoranthene Benzo[k]
    Benzo[b]fluoranthene
    Benzo[a]pyrene
    Dibenzo[a,h]anthracene

  3. #63
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    تعریف آلودگی هوا
    تعریف انجمن مهندسین آمریکا: آلودگی هوا عبارتست از حضور یک یا چند آلاینده در اتمسفر بیرونی مانند غبار، فیوم، گاز، بو، دود یا بخار در غلظت و زمانی معین، بهطوریکه به انسان، گیاه یا حیوانات صدمه بزند یا در رفاه و لذایذ زندگی انسان اختلال ایجاد کند.
    تعریف موسسه استاندارد هند: آلودگی هوا عبارتست از حضور مواد در اتمسفر آزاد که معمولا ناشی از فعالیت انسان است. این مواد در غلظت و زمان معین تحت شرایط خاص در رفاه، بهداشت یا سلامتی انسان اختلال ایجاد میکنند.
    تعریف موسسه پزشکی آمریکا: آلودگی هوا عبارتست از غلظت زیاد مواد خارجی در هوا که بر انسان اثر سوء گذاشته و سلامتی او را به خطر میاندازد. چون آلودگی هوا اصولا ناشی از صنعتی شدن سریع بعضی از کشورهای غربی است، بنابراین بعضی از کارشناسان، آلودگی هوا را ارمغان صنعتی شدن توصیف میکنند. همچنین آلودگی ناشی از اتومبیل را در شهرها به عنوان عامل بیماری رفاه و آسایش مطرح مینمایند [2].
    آلودگی هوا باعث باران اسیدی، تخریب لایه ازن، مه دود فتوشیمیایی و سایر پدیدهها میشود. عمدهترین عامل افزایش آلودگی هوا در دهههای گذشته ، افزایش جمعیت جهانی بودهاست


    1-1-2 منابع انتشار آلاینده های هوا
    منابع انتشار آلودگی هوا طبق دستهبندی سازمان حفاظت محیطزیست آمریکا به دو دسته کلی منابع طبیعی و منابع انسانساخت تقسیم میشود که به شرح زیر است:
    1-1-2-1 منابع طبیعی
    منابع طبیعی آلودگی هوا از قبیل طوفانهای گرد و غبار، آتش*سوزی جنگلها، آتشفشانها، گرده گیاهان و نشت گاز طبیعی می*باشد و آلودگی ناشی از آنها یك پدیده دائمی است كه به علت گردش فرآیندهای طبیعی مقدارش كمابیش در سطح زمین ثابت است. مقدار آلودگی طبیعی در مقایسه با آلودگی انسانساخت خیلی بیشتر و قابل توجه می*باشد. اما در طبیعت چندین مكانیسم خودپالایی وجود دارد كه سطح زمین را برای حیات موجودات مناسب و قابل تحمل می*سازد. نقش انسان در كنترل آلودگی ناشی از منابع طبیعی خیلی كم است. اما انسان به وسیله بر هم زدن تعادل اكولوژیكی و طبیعی ناشی از آلودگی انسانساخت می*تواند وضع را بدتر نماید و به آلودگی طبیعی بیافزاید [4].
    1-1-2-2 منابع انسانساخت
    دستهبندی منابع انتشار انسانساخت توسط سازمان حفاظت محیطزیست آمریکا نیز به دو دسته منابع ساکن و منابع متحرک تقسیم میشوند:
    منابع ساکن
    منابع سطحی: زمینهای کشاورزی و مناطق مسکونی نمونهای از این منابع هستند.
    منابع نقطهای: دودکشهای نیروگاهها، کارخانجات و زبالهسوزها نمونهای از این منابع هستند.
    منابع متحرک
    خودروهای درون جاده و بیرون جاده، حمل و نقل ریلی، هواپیما و شناورهای دریایی از جمله این منابع میباشند که در حین حرکت به دلیل احتراق، آلاینده به جو وارد میکنند.
    1-1-3 فهرست انتشار
    فهرست انتشار، لیست جامعی از منابع آلودگی هوا و برآوردی از میزان انتشار آنها در یک منطقه جغرافیایی (محلی، منطقهای، ملی) در بازه زمانی مشخص (سالیانه، فصلی، پیش بینی آینده و مدلسازی) است. هدف از توسعه فهرست انتشار، کمیسازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی و اهمیتسنجی و مقایسه منابع مختلف برای آلایندگیهای گوناگون، تولید مقادیر اولیه مورد نیاز برای مدلهای پراکنش آلودگی هوا و مدلهای عددی فتوشیمیایی درشت یا ریز مقیاس و اجرا و اثرسنجی سناریوهای مختلف کاهش آلودگی هواست.
    1-1-3-1 کاربرد فهرست انتشار
    فهرست انتشار نقش اساسی در فعالیتهای مربوط به مدیریت آلودگی هوا ایفا میکند از جمله میتوان به این موارد اشاره کرد:
    بعنوان ورودی مورد نیاز مدلهای انتقالی و شیمی اتمسفر استفاده میشود.
    منابع آلاینده اصلی در منطقه شناسایی میشود و در جهت کاهش انتشار آلودگی میتوان اولویتبندی انجام گیرد.
    در اتخاذ تصمیمگیریها و استانداردهای مناسب و پیشبینی میزان انتشار استفاده میشود.
    میزان سهم منابع آلاینده مختلف در انتشار آلودگی معین میشود.

    1-1-3-2 روش های فهرست انتشار
    ازجمله روشهای فهرست انتشار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
    روش بالا به پایین
    ضریب انتشار
    آنالیز سوخت
    پایش مستمر انتشار
    مدلسازی
    آزمون منابع
    تعادل مواد
    قضاوت مهندسی

  4. #64
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    منابع متحرک عامل 70% آلودگی هوای تهران


    شهردار تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوای پایتخت ناشی از تردد خودروها است گفت: معاینه فنی خودروها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اجازه تردد خودروهای قدیمی در شهر داده نشود.
    محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم ورود ۱۶۱ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید و بهره برداری از خط ۸ اتوبوس های BRT با بیان این مطلب اظهار کرد: اگرچه خودروهای نو از کیفیت بالاتری برخوردارند اما استانداردهای ساخت خودرو و کیفیت سوخت نیز بر میزان آلودگی خودروها بسیار تاثیر گذار است. از این رو تمامی خودروها نیازمند معاینه فنی هستند .وی با تاکید براینکه باید به این مهم بیش از پیش توجه شود گفت: معاینه فنی تاثیر غیر قابل انکاری بر کاهش آلوگی هوا دارد و باید به طور سخت گیرانه تری نسبت به الزام معاینه فنی خودروها اقدام شود.
    قالیباف تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی نیز همواره یکی از اولویت های مدیریت شهری برای رفع معضلات اصلی شهر از جمله آلودگی هوا و ترافیک بوده و در آینده نیز خواهد بود.
    وی ادامه داد: معضل آلودگی هوا، ترافیک و صرفه جویی در وقت و زمان و اقتصاد شهر، توسعه حمل و نقل عمومی را با محوریت مترو و اتوبوسرانی به ما دیکته می کند و در تلاشیم که با بهره برداری از نیمه جنوبی خط ۳ مترو، ورود سری جدید از اتوبوس های دوکابین و راه اندازی خطوط جدید اتوبوس های تندرو تا مهرماه ظرفیت حمل و نقل عمومی را بیش از پیش افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات رسانی بهتر و مناسب تری به شهروندان داشته باشیم

  5. #65
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    منبع آلودگی هوا در منزل مهندسی آلودگی هوا و آلودگی هوا و مصطفی کلهر و apee 1.محصولات بهداشتی و شستشو (عامل 10% از مواد سمی منتشره در منزل هستند) 2.نرم کننده ها و مواد شوینده ماشین لباسشویی (این مواد به دلیل داشتن سدیم لوریل سولفات و فنول سمی هستند) 3. اسپری های خوشبو کننده 4.رنگها و چسبها به دلیل داشتن کلرید متیل 5.روشن بودن ماشین در گاراژ یا حیاط یا پیلوت 6.سیگار کشیدن در خانه 7.لوسیون و کرمها 8.فرشها و موکتهای نو 9.شمعها و دستگاههای بخور خوشبو 10.کفشها (بهتر است که در ورودی خانه یک پا دری گذاشته شود) 11.اجاق گازها و شومینه 12.مبلمانها، بالشت و پتو 13.فرشها

  6. #66
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    جذب آلودگی هوا توسط سطح معابر مهندسی آلودگی هوا و آلودگی هوا و مصطفی کلهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پژوهشگران دانشکده فنی آینتوون هلند ماده جدیدی طراحی کرده اند که به گفته آنها می توان در جاده ها و خیابانها از این ماده استفاده کرد. به گفته دانشمندان هلندی ، این ماده می تواند دود و بخار مضری را جذب کند که از خودروها خارج می شود. از آنجایی که یکی از بزرگترین مشکلات قرن معاصر آلودگی هوا است. هرسال حدود دو و نیم میلیون نفر در سراسر جهان به علت بیماری های ناشی از آلودگی هوا جانشان را از دست می دهند. مواد سمی که از خودروها و کارخانه ها خارج می شود مرگبار باشد. آلودگی هایی ازقبیل اکسید نیتروژن که وارد محیط زیست می شود مرگ تدریجی انسان را رقم می زند. حالا دانشمندان هلندی پس از سالها تحقیق، برای حل این مشکل چاره اندیشی جدیدی کرده اند. این شیوه می تواند سبب کاهش تاثیر سوء آلاینده هایی باشد که از خودروها وارد محیط زیست می شود. با استفاده از این ماده جدید، سنگهایی ساخته شده و به صورت آزمایشی در سنگفرش خیابانهای منطقه محل آزمایش در هلند استفاده شده است. پژوهشگران هلندی می گویند این سنگ فرشهای ویژه می توانند چهل و پنج درصد اکسید نیتروژنی را جذب کنند که از خودروها وارد محیط زیست می شود. البته هزینه ساخت این سنگها پنجاه درصد بیشتر از سنگهای معمولی است که در سنگفرش خیابانهای هلند از آن استفاده می شود. بنابراین، باید دید آیا سیاستمداران حاضر هستند هزینه لازم برای این کار را تامین کنند یا خیر. کارشناسان می گویند باتوجه به هزینه های بالایی که هر سال برای مرگ ناشی از آلودگی هوا پرداخت می شود ، هزینه سنگفرشهای جدید رقم بسیار بسیار ناچیزی است. دانشمندان چینی و آمریکایی علاقه مندی خود را به بهره گیری از نتایج یافته جدید دانشمندان هلندی ابراز کرده اند

  7. #67
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    آلودگی هوا و بیماری اوتیسم مهندسی آلودگی هوا و آلودگی هوا و مصطفی کلهر احتمال داشتن فرزندان مبتلا به اوتیسم در زنان بارداری که در معرض سطح بالای آلودگی هوا هستند دو برابر بیشتر از زنانی است که در محیطی با آلودگی کمتر زندگی می*کنند. به گفته محققان دانشگاه هاروارد این تحقیق، اولین مطالعه ملی برای یافتن ارتباط بین میزان شیوع آلودگی و گسترش اختلالات رشدی است که تا به حال انجام شده است. بسته به نوع مواد آلاینده 20 تا 60 درصد زنان شرکت کننده در تحقیق در مناطقی زندگی می*کنند که احتمال ابتلا به اوتیسم در آنجا بالا بوده است. نتایج بررسی*ها نشان داد زنان بارداری که در هوایی با سطح بالای ذرات دیزلی یا جیوه زندگی می*کنند دو برابر بیشتر نسبت به دیگر زنان که در هوای پاکتر زندگی می*کنند احتمال می*رود فرزندانی با اختلال اوتیسم به دنیا بیاورند. پی نوشت توسط Admin: اوتیسم یا در خودماندگی نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می*شود.

  8. #68
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    دولت بنزین آلوده توزیع نمیکند مهندسی آلودگی هوا و آلودگی هوا و مصطفی کلهر محمد رویانیان درباره وضعیت کیفیت عرضه شده در سطح جایگاه*های سوخت سراسر کشور گفت: هر ساله و با شدت گرفتن آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرهای کشور از بنزین به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا نام برده می شود.رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در شرایط فعلی هر چند کیفیت بنزین تولید داخلی خیلی بالا نیست اما عامل آلودگی هوا تولید و توزیع بنزین تولید داخلی نیست. این عضو کابینه دولت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ*گونه بنزین آلوده ای در سطح کشور تولید و توزیع نمی*شود، اظهار داشت: به زودی با بهره برداری از طرحهای جدید پالایشگاهی امکان عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار و پنج اتحادیه اروپا در سطح کشور فراهم می شود.این مقام مسئول همچنین با اشاره تعهدات خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید خودروها، بیان کرد: بر اساس الزامات قانونیریال شرکتهای خودروساز داخلی باید نسبت به تولید خودروهایی با حداقل آلایندگی اقدام کنند. وی با اشاره به ضرورت رعایت استانداردهای کاهش آلایندگی در خودروهای ساخت داخل، اظهارداشت: خودروسازان باید با نصب تجهیزاتی امکان تولید کمترین آلودگی در خودروها را فراهم کنند. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه از حدود یکسال گذشته تاکنون نصب دستگاه*های "کنیستر" در خودروهای تولید داخلی در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: با نصب این تجهیزات باید خودروهای تولید داخلی کمترین میزان آلودگی را داشته باشند.

  9. #69
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    گرمایش جهانی مهندسی آلودگی هوا و آلودگی هوا و گرمایش جهانی گرم*شدن زمین یا گرمایش زمین نام پدیده*ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس*ها گردیده*است.طی ۱۰۰ سال گذشته، کرهٔ زمین به طور غیرطبیعی حدود ۰٫۷۴ درجهٔ سلسیوس گرم*تر شده که این موضوع دانشمندان را نگران کرده*است. برخی از دانشمندان معتقدند که دهه*های پایانی قرن بیستم، گرم*ترین سال*های ۴۰۰ سال اخیر بوده*است. گزارش*ها حاکی از آن است که ۱۰ مورد از گرم*ترین سال*های جهان تنها از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده*است که این میزان در ۱۵۰ سال گذشته بی*سابقه بوده*است. به نظر می*رسد فعّالیت*های صنعتی در ایجاد این مشکل بسیار مؤثّر است و به گرم*شدن کرهٔ زمین کمک می*کند.از سال ۱۸۸۰ اندازه*گیری دمای هوای کرهٔ زمین آغاز شده*است و تاکنون نیز ادامه دارد. پیش*بینی می*شود که تا سال ۲۰۱۴ زمین شاهد رکورد بی*سابقهٔ «گرم*شدن» باشد. همچنین گفته می*شود گرم*شدن کرهٔ زمین، در سال ۲۱۰۰ باعث خشکسالی شدید، گرمای سوزان و توفان*های وحشتناک خواهد شد. در مورد دلایل این پدیده، یک سری از تئوری*ها بر تأثیر گازهای گلخانه*ای بر این فرآیند مبتنی است و برخی دیگر فرآیندهایی نظیر فعّالیت*های آتشفشانی و زمین گرمایی و همچنین فعّالیت*های خورشیدی را دلیل این پدیده می*دانند.

  10. #70
    مدیریت سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    720
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    10
    Array
    ذرات معلق ذرات معلق واژه*ای است که برای توصیف ذرات جامد و مایع بزرگتر از یک ملکول منفرد (ملکول*های دارای قطر تقریبی mm 0.0002) و کوچکتر از ۵٠٠ میکرون به کار می*رود که در هوا پخش هستند. ذرات با قطر هایی در این دامنه از چند ثانیه تا چندین ماه در هوا معلق می*مانند. ذرات با قطرهایی کمتر از 0.1 میکرون تحت تأثیر حرکات تصادفی برونین[1] قرار می*گیرند که ناشی از برخورد با ملکول*های جداگانه است. ذراتی با قطرهای بین 1/0 تا 2 میکرومتر دارای سرعت*های ته*نشینی خاصی در هوای آرام هستند که در مقایسه با سرعت*های باد ناچیز است. این ذرات تمایل دارند که از طریق ایجاد باران[2] و باران*شویی[3] همانطور که در شکل 1-1 نشان داده شده از آتمسفر خارج شوند. ذراتی با قطر بزرگتر از 2 میکرون دارای سرعت*های ته نشینی قابل توجه اما کوچکی هستند. ذرات با قطر تقریبی بیشتر از 20 میکرون دارای سرعت*های ته نشینی بزرگتر بوده و توسط نیروی ثقل و سایر فرآیندهای اینرسیایی[4] از هوا خارج می*شوند. روابط مربوط به سرعت*های ته*نشینی و جداسازی اینرسیایی در بخش*های بعدی خواهد آمد. از آنجایی که حرکت برونین برای ذرات کوچکتر و نیروهای اینرسیایی برای ذراتی با ابعاد بزرگتر افزایش می*یابد، برخی دستگاه*های کنترل ذرات، حداقل بازدهی جمع*آوری را برای ذراتی با قطر 05/0 تا 1 میکرومتر دارند. از جمله این دستگاه*ها می*توان به رسوب*دهنده*های الکترواستاتیک و فیلترهای پارچه*ای (فیلترخانه*ها) اشاره کرد.

صفحه 7 از 13 نخستنخست ... 56789 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
تماس با مدیریت سایت 09126826597